Понеділок, 10 Листопада, 2025
UncategorizedЖиття громадиЛюди твої, МежівщиноПро головне

Межівський ЦНАП – на фронті турботи : «Нас не зламає війна, наша віра єднає серця».

6 вересня 2012 року Верховною Радою України було прийнято Закон України «Про адміністративні послуги». У цьому році єдиній мережі ЦНАП виповнюється 10 років.

Колектив відділу ЦНАП Межівської селищної ради

Через широкомасштабну агресію росії проти України мільйони людей зараз вимушено покинули свої домівки та перемістились в інші регіони України. Межівщина, можна сказати, на передовій роботи з біженцями з Донеччини, Луганщини.

Робиться все можливе, аби співгромадяни якнайвидше отримали допомогу від держави.  

Працівники  ЦНАПу Межівської селищної ради у цьому контексті  роблять сьогодні просто  колосальну  роботу.

Практично кожного дня черга відвідувачів біля Центру надання адміністративних послуг Межівської селищної ради – вражаюча …

За робочий день, невеликому, але однозначно – бойовому колективу Межівського ЦНАП доводиться приймати понад 100 клієнтів. Сьогодні 90 відсотків з них – внутрішньо переміщені особи, які рятуються від російських бомб та снарядів.

Цифри красномовно говорять самі за себе. З початку року відділом надано всього 7360 послуг , лише з початку війни – 4814. З них послуг соціального характеру 3523 (довідок ВПО 2045, допомог ВПО 1302, субсидії та інші допомоги 176), повідомлення щодо пошкодженого майна 1, 417 паспортних послуг,  з них: IDпаспортів 139, закордонних 278, реєстрація речових прав 868.

– Пам’ятаємо 15 березня 2018 року так, ніби це було вчора. Тоді Межівською селищною радою Дніпропетровської області було прийнято рішення про створення Центру надання адміністративних послуг. Це змінило життя понад 15тисяч українців, адже вони отримали доступ до сучасного, якісного та доступного держсервісу.
Ми поступово розширювали перелік адміністративних послуг, що надаються через ЦНАП. Починали із 85, а в лютому 2022 року їх кількість становила 202. – розповідає начальник ЦНАП Межівської селищної ради Тетяна  Бондик.

Ці роки пройшли у постійному вдосконаленні алгоритмів роботи, розширенні спектру послуг.

Працівники підвищували якість сервісів, навчалися, проводили щотижневі круглі столи для вивчення актуальних змін до законодавства у сфері надання адміністративних послуг.

– У нас ще було багато задумів та планів, але потім настав той самий ранок… Нас розбудила війна. – говорить Тетяна Анатоліївна. Ми розпочали роботу на фронті турботи. Про наші емоції говорити важко. У горлі постійно клубок, а в голові — чітке усвідомлення, що ми повинні допомогти і тим, хто цього вимагає з криками та тупотінням, і тим, хто сором’язливо опускає голову. Адже і в одних, і в других очах біда та горе. Тому нашим завданням №1 стало докладати всіх зусиль, аби розрадити, заспокоїти та якісно, швидко й зручно надати запитувані послуги.

Віра в перемогу не покидає колектив Межівського ЦНАП ні на хвилину. І це помітно, коли б ти не зайшов до Центру.

Жителі громади, які мають можливість прихистити людей із території воєнних дій, залишають у Центрі інформацію про житло та свої контактні дані. А потім, коли звертаються особи, які потребують прихистку, їх зконтактовують між собою.

Дбають і про дітлахів відвідувачів. Для цього в зоні очікування створено дитячий куточок з іграшками, розмальовками, кольоровими олівцями, наліпками.

– Адже під час війни діти все одно залишаються дітьми, і потрібно якось скрашувати їх час перебування у ЦНАП, – говорять працівники Центру.

Під час воєнного стану працівники ЦНАП у турборежимі вчаться надавати нові адміністративні послуги. Тож сьогодні вже приймають повідомлення про пошкоджене майно, документи для компенсації витрат власникам житла за тимчасове розміщення внутрішньо переміщених осіб. Буквально днями ми разом з працівниками Центру виїжджали до одного із сіл Межівської громади, де ЦНАПівці на місці приймали від постраждалих такі заявки.

Навчають відвідувачів користуватися застосунком Дія та корисними мобільними додатками під час війни, а також консультують щодо отримання е-послуг.

Адже головна мета, щоб відвідувачі Центру отримували адміністративні послуги сучасно, безбар’єрно, просто та дієво. Для цього створений і куточок для самообслуговування.

Тетяна Бондик:

«З цією метою обласною державною адміністрацією нам передані ноутбуки ,які встановлено в куточку для самообслуговування де кожен громадянин може роздрукувати витяг про місце реєстрації, оформити допомогу від різних міжнародних організацій на сайті Є допомога, роздрукувати інші власні документи з особистих кабінетів».

Дбають у Межівському ЦНАПі і про безпеку. Для працівників та відвідувачів розроблені пам’ятки як діяти під час повітряної тривоги. Ці пам’ятки розміщені в усіх доступних місцях для відвідувачів та соціальних мережах. В будівлі де розміщений ЦНАП знаходиться бомбосховище, яке облаштоване всім необхідним як для відвідувачів так і для роботи ЦНАП.

До речі, від початку  війни жоден адміністратор  не залишав свого робочого місця ні на день. Всі працювали в повному обсязі.

Ні для кого не секрет, що робота в умовах війни — це стрес. Адже щодня працівники Межівського ЦНАП  спілкуються з людьми, які багато пережили, тобто знаходяться у кризовому стані. Для того, аби навчити адміністраторів ЦНАП надавати першу домедичну допомогу громадянам, Дніпропетровська облдержадміністрація з Всеукраїнською Радою реанімації та екстреної медичної допомоги запустили спеціалізовані тренінги в рамках Програми розвитку й підтримки сфери надання адміністративних послуг у Дніпропетровській області на 2021–2023 роки. 

Практичні заняття зі здобуття важливих знань і  відпрацювання необхідних навичок проходили за участю професійних медиків-інструкторів. На сьогодні 3 працівника ЦНАП отримали сертифікати міжнародного зразка про проходження навчання.

Нещодавно від Фонду Східна Європа отримано чудовий подарунок 6 безконтактних NFC-зчитувачів ID – карток (для кожного адміністратора).

Також надаються онлайн-консультації та роз’яснення громадянам із найрізноманітніших та найактуальніших питань у сфері надання адміністративних послуг, зокрема щодо отримання різних видів допомог (ООН, Червоний Хрест).

І знову слово Тетяні Анатоліївні Бондик:

«З початком війни всі доступи до реєстрів з якими працювали адміністратори ЦНАП були заблоковані. Громадяни не мали можливості отримувати найзатребуваніші послуги це реєстрація речових прав та інших речових прав, реєстрація фізичних осіб підприємців та юридичних осіб, надання відомостей з Державного земельного кадастру, прописка та виписка громадян, паспортні послуги. Тому після трьох місяців скажемо так «неповноцінної роботи» адміністраторів ми почали звертатися до суб’єктів надання адміністративних послуг з питання відновлення доступів до реєстрів. І вже з червня місяця ми відновили роботу реєстру РРП, реєстру юридичних та фізичних осіб, паспортні послуги, відновлено шеринг документів.

Відкритим залишається питання роботи реєстру ДЗК та реєстру Тергромади ДМС з прописки та виписки громадян. Також хотілося б відновити послугу Є Малятко в ЦНАП (на жаль Мінцифра не відновлює доступ адміністраторам до даної послуги), але ми по даних питаннях працюємо!

 

Ми усвідомлюємо, що наша зброя — це безперебійний та сучасний сервіс від держави.

Окремо хотіла б подякувати Межівському селищному голові Володимиру Миколайовичу Зражевському ,який  сприяє успішному втіленню всіх наших ініціатив, завжди підтримує і допомагає

Тому ми продовжуємо розвиватися і, як співається у сучасній пісні, «…нас не зламає війна, наша віра єднає серця».

Ми віримо в перемогу. Ми віримо в Збройні Сили України!
Все буде ЦНАП! Все буде Україна!!!!