Угода з Укрзалізницею… Бути чи не бути?

Предметом обговорення спільного засідання одразу двох депутатських комісій Межівської селищної ради: комісії з питань фінансів та комісії з питань регіонального розвитку – стало питання залізничного сполучення та співпраця громади з Укрзалізницею щодо замовлення маршрутів пасажирських перевезень приміськими електричками.

…Останні місяці постійно на слуху питання щодо закриття залізничної квиткової каси по ст. Межова та руху приміських потягів Межова-Дніпро і у зворотному напрямку: 6109 та 6130… Сьогодні ці потяги курсують за звичним графіком і, аби так було й надалі, Укрзалізниця пропонує органам місцевого самоврядування механізм компенсації збитків, пов’язаних з нерентабельністю маршруту.

Тобто, вирішувати: чи потрібно це сполучення, – мають зацікавлені територіальні громади, у тому числі й ми з вами.

За великим рахунком, мова йде про великий спільний партнерський проект з сусідніми (і не зовсім) територіальними громадами, зокрема Покровською (Красноармійськ), Авдіївською, Великомихайлівською тощо – з одного боку і Укрзалізницею – з іншого… Громадами, які зацікавлені в тому, щоб їх жителі отримали дані послуги пасажирських перевезень.

Подібний проєкт можна сміливо назвати безпрецедентним у практиці як для Укрзалізниці, так і територіальних громад. Єдине, що зрозуміло однозначно – іншого шляху вирішення питання немає і маршрути просто будуть закриті.

Щодо ціни питання для місцевого бюджету, то вона на сьогодні є орієнтовною, виходячи з витрат, які несе залізниця та обраховується у межах 300-500 тисяч гривень.

Селищний голова Володимир Зражевський та члени комісій одностайні в тому, що маршрути важливі для жителів Межівщини, але: чи посильною є цифра для місцевого бюджету? Комісії вирішили продовжити роботу з Укрзалізницею та зацікавленими громадами…

Після завершення засідання Володимир Зражевський дав коментар «Межівському меридіану»:

«Питання залізничного сполучення, яке розглядалося на спільній нараді, надважливе для жителів Межівщини. Чому? Адже ми чудово розуміємо, що Межівщина сьогодні знаходиться на крайньому сході Дніпропетровської області і логістика – транспортне залізничне сполучення – це вкрай важлива складова нашої життєдіяльності.

На жаль, впровадження локдауну у 2020-му або навіть ще раніше – з початком бойових дій на Сході України ми, як ніхто інший, відчули на собі проблеми із пасажирським залізничним сполученням. Почали стрімко скорочуватись маршрути поїздів, їх кількість…

Тому ми сьогодні обговорювали питання, яке можливо вирішити на рівні Межівської громади, а саме підписання угоди з Укрзалізницею щодо замовлення маршруту на пасажирське сполучення. Це досить складний процес, який потребує не лише зусиль, а й насамперед значних фінансових витрат для місцевого бюджету. Сума може сягнути півмільйона гривень на рік, і, звичайно, прийняти таке важливе рішення має право лише депутатський корпус.

У нас вже є сьогодні попередні домовленості про участь у спільному проекті наших сусідів – Покровської і навіть Авдіївської міських територіальних громад. Їх участь має здешевити вартість цієї угоди, як і будь-який партнерський проект. Але для цього необхідна підтримка жителів громади і депутатського корпусу.

Тому сьогодні ми прийняли рішення, що ми розпочинаємо цей процес, проведемо розрахунки, попередні перемовини з Укрзалізницею, зокрема Придніпровською залізницею. І якщо умови нас влаштують, то ми звичайно зробимо все можливе, щоб межівчани отримали маршрути залізничного сполучення, які будуть зручними і необхідними для них.

Мова йде насамперед про приміські потяги Межова-Дніпро і у зворотному напрямку: 6109 та 6130, а також швидкісну електричку Покровськ-Дніпро і Дніпро-Покровськ.

Звичайно нам би хотілося знати думку якомога більшої кількості людей з цього питання…»