Труднощі полягають не в сприйнятті нових ідей, а у відмові від старих уявлень…

Він актор, але його глядачі і слухачі не аплодують йому. Він скульптор, але його роботи ніхто не бачить. Він лікар, але його пацієнти рідко дякують за лікування та далеко не завжди бажають лікуватися. Де ж йому взяти сили для щоденного натхнення? Тільки в самому собі, тільки у свідомості величі своєї справи.  

Симон Соловейчик  

Учитель – це одна з найскладніших професій у світі. Вчитель повинен присвятити всього себе освіті, а інакше він не зможе виховати у своїх учнях любов до пізнання. Не кожен здатний стати вчителем, адже для цього потрібно не тільки здобути освіту, а й володіти непідробною тягою до професії.

Професія вчителя вимагає повної самовіддачі, цілковитої витрати розумових, фізичних та духовних сил, вчитель зобов’язаний бути дуже тонким психологом, щоб уміти розпізнати найкращі якості та схильності у свого учня та допомогти їх розкрити. Учитель завжди намагається знайти індивідуальний підхід до учня, бо кожна дитина має свій неперевершений та дивовижний талант від природи, а головна задача вчителя – допомогти розкритись його здібностям. Від педагогів вимагається багато чого: бути коректними, уважно ставитися до дітей, виявляти цікавість до своєї роботи та предмету.

Сучасному вчителю необхідно володіти такими якостями як: терпіння, інтелігентність, освіченість, тактовність, уважність, мобільність, ерудованість та стресовитривалість, мати почуття стилю, смаку, міри, на гарному рівні володіти технічними засобами та сучасними освітніми новинками.

Відмінними рисами справжнього педагога є нестримне бажання постійно саморозвиватися, самовдосконалюватись, неперервне розширення власного кругозору, вдосконалення та пошуку нових методів викладання.

Справжній учитель не перестає здобувати нові знання все життя, бо педагогіка – це наука, яка не стоїть на місці, це постійний рух тільки вперед, у ногу з часом.

Під девізом «Труднощі полягають не в сприйнятті нових ідей, а у відмові від старих уявлень» у нашому Межівському ліцеї №2 Межівської селищної ради пройшов Єдиний методичний день з теми «Інноваційна діяльність як умова творення нового освітнього середовища», який проводився з метою практичного впровадження інноваційних освітніх технологій, пропаганди кращих здобутків, перспективних ідей щодо методів, прийомів, сприяння розвитку творчості педагогів, обміну інформацією щодо сучасних інноваційних технологій, підвищення якості освіти, удосконалення методичної роботи та створення нового освітнього середовища.

У ході Єдиного методичного дня педагоги закладу презентували оригінальні інноваційні форми і методи, нетрадиційні ідеї щодо організації освітнього процесу.

Розпочався день методичною оперативкою «Інноваційна діяльність вчителя», виставкою методичної літератури та практичних напрацювань педагогів закладу.

Під час засідань предметно-методичних комісій вчителі ділилися власним досвідом роботи з питань: «Проєктна робота у розвитку пізнавальної діяльності учнів» (Шачаніна В.М.), «Створення ситуації успіху на уроках історії» (Усаченко О.В.), «Використання інноваційних методів навчання з метою покращення якості знань здобувачів світи з предметів природничо-математичного напрямку (Таран Г.М.), «Застосування елементів інноваційних технологій під час навчання з використанням дистанційних технологій (Скорик В.М., Зіненко А.О.), «Формування позитивної мотивації на уроках фізики та астрономії способами і методами інноваційних технологій» ( Десятниченко М.С.).

Практична частина проходила у формі флешмобу, де педагоги провели цікаві інтерактивні вправи: «Гронування» та «Ромашка Блума» (Яковенко Н.О.), «Кола по воді» та «Рольова гра» (Горбунова Н.В.), «Квітка знань» (Денисенко В.Л.), «Шкала знань» та «Словесний аукціон» (Батрак І.В.), «Навчаємось разом. Поповнюємо скарбничку знань» (Усаченко О.В.); природоохоронну STEAM-вправу «Равлик» (Зіненко А.О); ігри «Відвідаємо театр» (Овсяник О.А.), «Хто де живе?» (Трушлякова В.В.), «Серце доброти» (Рєзнік А.В.); гру для розвитку монологічного та діалогічного мовлення учнів 5 класу на уроках англійської мови (Жовнір Н.І.); презентації лепбука «Ми – школярики (Скочко Л.В.), навчального посібника «Робочий зошит з мистецтва. 3 клас» (Первій Л.А.), букслему під час уроку-подорожі з учнями 5 класу «Бібліотечний експрес» (Третяк М.В.), ігор в Новій українській школі (Мозуляка А.А.); практичне заняття «Опрацювання методики 12 інтерактивних вправ для успішного навчання і 5 вправ для розвитку логічного мислення (Первій О.М.).

У проведенні методичного дня взяло участь і учнівське самоврядування «Країна життєвих мрій». Учні підготували і презентували відеоролик «Мій ліцей – найкращий».

Логічним підсумком Єдиного методичного дня став педагогічний телеміст «УСПІШНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД = ЕФЕКТИВНИЙ УЧИТЕЛЬ = КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНИЙ ВИПУСКНИК» (керівник методичної ради Жовнір Н.І, Ковалевська О.Л., Плахотнік О.М.). Під час дискусії педагоги розкрили актуальні потреби для створення успішного навчального закладу, особисті та професійні характеристики ефективного вчителя, шукали шляхи, які мають сприяти підвищенню рівня психолого-педагогічної культури і професійної майстерності кожного педагога, для реалізації завдань Нової української школи з кінцевим результатом – формування конкурентноспроможного випускника. Напевно, найпозитивнішим моментом проведених заходів була можливість кожного розкрити свій потенціал, адже, працюючи вчителем, людина постійно самовдосконалюється. Більш того, саме педагоги прищеплюють своїм вихованцям тягу до знань, розуміння того, наскільки важливі навчання й освіта, щоб у майбутньому досягти бажаних висот.

Мрії і плани у нас високі… Педагоги кваліфіковані… Приміщення нашого закладу зараз у стані реконструкції… Ми вже зараз бачимо перспективи створення саме успішного навчального простору. Отже, все за професіоналізмом педагогів, підтримкою влади, повагою батьків, бажанням  та наполегливістю здобувачів освіти…

Плахотнік О.М.,

заступник директора з навчально-виховної роботи.