Трохи роздумів про закриття квиткової каси на станції Межова…

Під час підготовки матеріалу про закриття залізничної квиткової каси все не давала спокою цифра – 50 квитків на добу, як мінімальна умова відкриття чи закриття квиткової каси на станціях..

Нехитрими математичними розрахунками, за 2019 рік отримуємо 41,6 квитків за добу. (14, 8 квитків за добу у 2020-му виглядають, м’яко кажучи, необ’єктивними з огляду на епідемію COVID та  нестабільну роботу залізничного пасажирського транспорту).

З цих, округлимо, 42-х квитків – 30  припадає  на пасажирські потяги і 12 – на приміські… На добу!

Так от, у зв’язку з цим згадується кількість людей на електричку, особливо вранці. Множимо їх на, фактично, 8 зупинок електрички на добу, а у понеділок – 10…

Ну, добре – відсотків 50 з них – пенсіонери. Хоча вони теж повинні оформляти посадкові талони, тобто фіксуватись пільгове перевезення, яке потім відшкодовується державою.

Але ж, разом з тим, і знайома усім картина у вагоні: «А можна без білетика?» Білетика , який, до речі, є і твоїм страховим полісом на випадок надзвичайної ситуації у подорожі залізницею. Та, зрештою, як і будь-яким транспортом.

Який з цього висновок?

Завжди чомусь  починаємо рахувати тільки коли припече…


І на противагу вищесказаному…

Так повелося, що звинувачувати нашу загальну байдужість чи безвідповідальність завжди значно легше, аніж шукати справжні причини проблеми. 

Здається, кількість проданих білетів – це, мабуть-таки швидше – привід…

Причини закриття білетної каси і такої ситуації на залізниці, вочевидь, значно глибше.

Ми не експерти з даного питання, але доступна в мережі аналітика на цю тему говорить, що пасажирські перевезення завжди були збитковими для Укрзалізниці.

(Є навіть  інформація про те, що  залізничні пасажирські перевезення збиткові практично у всьому світі та дотуються державою).

А головна стаття доходів  залізниці – це вантажні перевезення, які мають перекривати ці збитки.

Як ось, наприклад,  на цій схемі:

Проте, сьогодні ми бачимо, що Донецька залізниця далеко не процвітає. Особливо це помітно по вантажопотоку хоча б через нашу станцію – Межова.

Він –  мізерний у порівнянні з роками – до війни на Сході України…

Цікаво було побачити порівняльні цифри, думається, вони красномовні.

Можливо, саме цей «клубок» проблем Донецьої залізниці нарешті докотився і до станції Межова та торкнувся нас з вами вже безпосередньо.

Але це лише наші роздуми, припущення і т. д.

Окрім, власне, начальника станції Межова Віктора Коломойця до сьогодні , на жаль, ніхто  так нічого і  не пояснив нам…

Чому саме Межова?

Чи, можливо, ми не єдині на Донецькій залізниці у своїй, так би мовити, біді…? Хоча, чи стане від цього легше?

А поки що просто, «малодіяльна і нерентабельна…»